Jen tak obecně

14. srpna 2009 v 22:55 |  Juliánka na cestách
Neradi sedíme doma a vyznáváme hlavně pěší turistiku. Už když měla Julinka 4 měsíce, vyráželi jsme na menší výlety a poznávali možnosti, jak cestovat s dítkem v kočárku. Samozřejmě při výběru zohledňujeme, zda to vypadá, že kočárek projede (například do Tater to asi nepůjde...). V této rubrice naše zkušenosti shrnujeme.

Máme kočár "off road" a dítě, které má s námi trpělivost, takže provádíme různé turistické kousky a s naším "vozem" se objevujeme i na místech nečekaných. "Ofrouďák" má čtyři nafukovací kola a poměrně vysoký podvozek (pokud sundáme spodní tašku). Je ideální do rozmanitého terénu a za rok a půl se nám velmi osvědčil.

Auto
Složíme kočárek a vše potřebné do kufru a vyrážíme v kolik chceme a kam potřebujeme. Nevýhodou je nutnost vrátit se k němu (lze podnikat jen "kruhové" výlety) - pokud to nezkombinujete s jinou dopravou.

MHD
Mívá garantované nízkopodlažní spoje - ovšem musíte počítat s tím, že se u něho často sejde více kočárků - můj rekord je 5 kočárků na místě pro max. 2. Záleží na toleranci řidiče. U ostatních spojů, pokud nemáte spolucestujícího, musíte žádat ostatní o pomoc s vynesením, což dle mých zkušeností není problém, často se lidé nabízí sami.

Vlak
S ním cestujeme asi nejvíce, je to s kočárkem pohodlné. Zpočátku jsme nevěděli, jak nejlépe nastoupit, teď už máme natrénováno - manžel vytahuje kočár nahoře na schodech za držadlo a já ze spoda přidržuji.
K jednotlivým typům vlaků:
Osobní vlaky - mají vagon určený pro kola či kočárky, je v něm více místa za dveřmi, takže se tam krásně vejdeme i s naším teréňákem. Moderní tzv. Regionovy navíc mají snížený nájezd, takže odpadá tahání kočárku po schodech.
Spěšné vlaky - většinou mají vagony jako osobní.
Rychlíky - mají zařazen vůz pro cestující s dětmi a část tohoto vagonu slouží k přepravě zavazadel. Kočárek tam lze nechat a dítko vzít do kupé. Je zajímavé, že průvodčí nemají příliš jasno v předpisech - někteří požadují za kočár úschovné 30 Kč, někteří nechtějí nic. Některé rychlíky mají kupé pro invalidy, ty jsou nejlepší, neboť tam kočárek přes zavazadlový prostor pohodlně projede a můžete tak mít v kupé kočár i s dítětem.
Expresy - jsou tam pouze vagony s kupé, kočárek neprojede do chodbičky, musí se nechat hned za vstupními dveřmi a docela tam zavazí.
Inter city a podobné - zatím jsme narazili na dva typy - české jsou na tom jako expresy a cizí mají za dveřmi velký prostor, kde kočárek nepřekáží.

Autobus
Poměrně nepohodlné cestování, málo místa, často protivní řidiči, které jejich práce obtěžuje. Je důležité dopředu zjistit, zda linka přepravuje kočárky, některé (zpravidla dálkové) je mají z přepravy vyloučeny. Jinak místo mají na jeden kočár (a to někdy tak tak), když se sejde kočárků víc nebo když je to typ bez místa, dá se kočár složit a dát do zavazadlového prostoru.
Dopravu letadlem, balónem, lodí a na kole či koňmo jsme zatím netestovali.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 LaS LaS | 26. srpna 2009 v 13:37 | Reagovat

Držím palce.. a co se týče snu o výletu do Tater, není to snad věc nemožná. Existují různá nosítka, krosničky, šátek... Když jsem před pár lety mohla potkat na Teryho chatě půlroční mimčo v šátku, tak proč by se Julča nemohla taky podívat tak vysoko  ;-) A výšku by mohla natrénovat třeba na vrcholu Pradědu v Jeseníkách, tam vede asfaltka. Dá se s kočárem dojít z Pradědu i na Švýcárnu, jen zpátky by bylo lepší se raději vrátit stejnou cestou...  8-) (rozhodně nedoporučuji cestu s kočárem ze Švýcárny na Videlské sedlo - to jsme letos odzkoušeli a není to cesta co by se dala nazvat kočárkovým terénem a Julčin tank by to asi neprojel... :-D  :-D )

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama